Alfons och panikplanneraren

Bjuder på en sjukt gammal men rolig bild till detta inlägg. Jag och min syster är väldigt olika när det gäller vissa saker, inte bara till utseéndet. Till exempel ska jag börja kalla henne för Alfons! För jag har sällan hört uttrycket "jag ska bara" mer än jag hör det från henne. Hon kan säga "jag ska bara rida en sväng" även om hon ska vara på en fest i Västerås 1,5 timmar senare. "Rida en sväng" betyder dessutom nästan alltid en biltur fram och tillbaka till Enköping, borstande av tre hästar samt att rida ut på minst en av dem. Skulle jag ha 1,5 h kvar till en fest skulle jag vara orolig att inte hinna fixa håret...haha. Detta sjukliga planneringsbehovet jag tidigare har haft försöker jag dock att släppa mer och mer. Någon som började få loss mig ur det var faktiskt Krille. Sen skulle hon ta och sticka till London och lämna min planeringsmani. Så nu sitter jag här med tre resor planerade i sommar. Dock ska jag kämpa så mycket jag bara kan för att vara spontan den här sommaren och försöka hitta på så mycket som möjligt. Inte säga nej bara för att "jag inte hade tänkt det" innan. Någon som också behöver en dos av denna medicin är Elin Parment! Nu drar vi igång den här utmaningen babe.

"HIT ME!"
BY: Fia

Men att planera är ju så kul :)

2012-05-22 ■ 09:41:52
BY: Ronja

Låter som en bra idé för jag är den mest spontana människa jag känner och jag behöver mer av den kryddan! :D

2012-05-22 ■ 10:05:45
http://ronjawe.blogg.se/
BY: Elin Parment

HAHAHAHA, verkligen! Du och jag lider av samma planeringsådra. Ofta är den bra, men ibland kan den sätta käppar i hjulet så missar vi roliga tillfällen. Puss!

2012-05-22 ■ 11:18:34
http://doyathang.se
BY: cam

känner igen mig i det där.. dock känns det som att någon måste ju ändå vara planeraren eller hur? annars skulle inte mycket bli av :P

2012-05-22 ■ 18:54:18
BY: kristin

haha söt tjej! jag gillart! go!

2012-05-24 ■ 10:40:55


N A M E: [ don't you dare forget it! ]
[ remember me? ]

M A I L: [ hidden ]


B L O G:


W R I T E: