Farväl älskade lilla häst

I morse kom jag hem från Gotland och åkte direkt till Enköping för att ta farväl av världens snällaste gotlandsruss som trampat vid min sida sen jag var 8 år. Att onda saker händer när jag är på semester är ingenting nytt. Liksaså var det med vår fina Nibbe och farmor Inga. Intrycken från en fantastisk vecka blandas med sorg och saknad över någon som försvinner bort på ett ögonblick. Den här lilla killen trodde vi hade 10 bra år till. Som vanligt frågar jag mig varför man inte lägger mer tid på det som betyder något på riktigt. Varför man tycker att man aldrig har tid fast man egentligen borde ha all tid i världen. Nej, kärlek till dig lilla häst hade jag så det räckte och blev över- det har jag fortfarande. Men min tid vet jag inte vad jag gör med. Hoppas du aldrig mer behöver ha ont.

"HIT ME!"
BY: frk liljekonvalj

KRAM! Det gör ont att förlora en familjemedlem :(

2012-08-12 ■ 17:32:23
BY: Vanja Essy

Hej Jag kom in på din blogg då jag slog på medeltidskläder,i år var första gången som jag såg riddarspelen.
Jag känner med dig om din häst, för mig var det tvärtom,jag fick hasta tillbaka efter bara några dagar från ön, till Sthlm då jag hade lämnat min äldre katt hos mina föräldrar så att hon skulle ha det lugnt.
Då blev hon plötsligt sämre,njurarna,och aldrig har båtresan över känts så lång som den gången.
Dock fick hon ett långt bra liv, hon hade nyligen fyllt 17 år.
Jag minns samma tankar som du har nu;om hur man prioriterar och vad man tycker är viktigast i livet och så.
Den enda tröst man har är att de slipper lida och att de haft ett bra liv hos en.Kram

2012-08-13 ■ 18:40:01
http://vanjaessy.com
BY: Sofie

Tack Vanja för din fina kommentar!

2012-08-16 ■ 00:35:31
http://rokokhoe.blogg.se


N A M E: [ don't you dare forget it! ]
[ remember me? ]

M A I L: [ hidden ]


B L O G:


W R I T E: